Friday, June 3, 2011

misi 5 penyiasat muda (episod 3)

Posted by ainulaliah at 12:16 PM
AMIRAH:Eh,tu dengar macam suara Liyana!
SEMUA ORANG:Ha'alah.
AMIRAH:Jom,Farhana.
FARHANA:Jom.


Di dapur,


FARHANA:Eh,mana dia Liyana ni?
AMIRAH:Ha' itu pun dia.Jom!
FARHANA:Jom.Kenapa ni Liyana?
LIYANA:Tadi saya nampak ada satu lembaga tarik kaki saya.
FARHANA DAN AMIRAH:Lembaga?
LIYANA:Ya...
AMIRAH:Hmm...Tak pa lah.Yang penting sekarang ni awak dah selamat.Ok?
LIYANA:Ok...Jom!
FARHANA DAN AMIRAH:Jom!


Selepas itu mereka pun pergi ke tempat Danish dan Amirul sedang berbual.


DANISH:Hei,Amirah!
AMIRAH:Tunggu sekejap!Sebelum awak cakap kat saya sesuatu biar saya cakap dulu kat
                awak.Apa yang awak tengah bualkan dengan Amirul ni?
DANISH:Itulah yang saya nak cakap kat awak tadi!
AMIRAH:Kalau macam tu,apa yang awak nak cakap kat saya tadi,Danish?
DANISH:Saya rasa peliklah dengan rumah ni.
SEMUA ORANG:Kenapa,Danish?
DANISH:Saya nampak banyak sangat gambar dalam rumah ni.
AMIRUL:Kalau ia pun,kenapa?
DANISH:Hmmm...Semua gambar mesti ada budak lelaki ni....Contohnya macam gambar itu,itu 
                dan itu.
SEMUA ORANG:Ha'alah.
LIYANA:Bagi sekejap kat saya gambar yang awak pegang tu,Danish.
DANISH:Ok.Nah,Liyana.
LIYANA:Terima kasih,Danish.
DANISH:Sama-sama,Liyana.


Liyana pun melihat gambar itu.


LIYANA:Eh,rasa macam ada kertas yang terselit kat 'frame' ni lah.


Dia pun menarik keluar kertas itu daripada 'frame' itu lalu membacanya.


LIYANA:Ismail,No. 2 Taman Pelangi 01000 Kangar,Perlis.No tel. 012-9852361.
DANISH:Mungkin ini ialah satu petunjuk untuk kita.Saya rasa lebih baik kita pergi tanya orang 
                ni.Mana tahu kalau dia tahu sesuatu tentang rumah ni.Siapa setuju?
SEMUA ORANG:Saya!
AMIRAH:Eh,dah nak senjalah.Jom kita balik.
SEMUA ORANG:Jom!


Dalam perjalanan pulang ke rumah,


DANISH:Ingatnya,kawan.Esok!Macam biasa,pukul 8 pagi.Di taman permainan.
SEMUA ORANG:Ya!


bersambung..................................


P/S: kalo ampa semua try tepon nombor tu n ada org agkt, aku xmau bertanggungjawab sbb aku main tkn jaa. Ahaksss!







0 comments:

Post a Comment

 

Polar Bear Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez